El racó de la Paula: MALEÏT KARMA de DAVID SAFIER

MALEÏT KARMA.    


DAVID SAFIER.

Surto del formiguer i com cada dia vaig a buscar les petites engrunes de menjar que embruten els meus carrers.  Amb els meus ulls observo, miro, vigilo i controlo. Amb les meves dues antenes escolto i estic alerta de qualsevol moviment. Amb les meves sis potes corro, corro més que mai, corro carrer avall, corro sense parar ni un segon, corro com una boja en mig de un carrer enorme ple de  gegants. Amb les meves antenes escolto, escolto unes passes que s’ha acosten molt lentament. Sense girar-me començo a córrer, se que s’acosta la boira assassina . Com carai he acumulat tant mal karma com per reencarnar-me en una minúscula, estúpida i miserable formiga!!!!???? Corro i corro però no hi soc a temps, la boira m’enxampa. Sense miraments l’insecticida m’omple les antenes, els ulls, la boca. Poc a poc el verí corre per les meves minúscules venes fins arribar al meu insignificant cor.
Fantàstic, ara que estic altre cop morta amb que carai em reencarnaré?!
Mai heu pensat que si les vostres accions del dia a dia són dolentes acumuleu mal karma?? Doncs si és així, si us acompanyen males accions i mals pensaments, el mal karma us vessarà  per tot arreu. Us imagineu tornar a la vida com  un bacteri de l’estomac d’un fastigós cuc?!
De tot plegat va aquest llibre. Un llibre per passar una bona estona. És un llibre d’humor que et distraurà. No és massa llarg, es llegeix molt ràpid i té un humor esbojarrat que ben segur us arrencarà alguna rialla.
En David Sofier va néixer a Bremen el 1966, és l’autor d’aquesta novel·la tant surrealista. Es va donar conèixer com a guionista de series de televisió d’èxit. Les seves novel·les que han estat un fenomen a tot Europa són: “Jesús m’estima”, ”Jo, jo, jo...i Shakespeare”, “Una família feliç”, “Mu!”(és la història d’una vaca que viatja per la Índia),  i el llibre d’avui “Maleït Karma”.
La Kim Lange és una famosa periodista de televisió. La Kim és ambiciosa i molt egoista, només viu per la seva feina i no s’ocupa gens ni de la seva filla ni del seu marit. Un mal dia la Kim es mata de la manera més peripatètica possible, mor aixafada perquè  li cau al damunt el WC de l’estació espacial russa. Una mica de spoiler no fa mal, així us feu una idea del tarannà del llibre
Per culpa del seu mal karma, la Kim es reencarna en un dels elements més baixos de l’escala animal... llegiu-lo i sabreu en què.. Jo ja us he donat alguna pista.... A partir d’aquí haurà de fer tot el possible per acumular bon karma i anar pujant per l’escala “socio-animal”
I ara unes frases:
“Qui nega, alguna cosa amaga.”
“A la vida després de la mort, et dones conte del que és important en la vida després de la mort.”
“Hi ha frases que no t’agraden quan els hi diuen als altres.”
“Els nens son com les autoritats italianes: si vols alguna cosa d’ells, tens que subornar-los.”
“Els morts tenen que saber despendre’s de les coses.”

I ara unes anècdotes:

-Davier Safier és un periodista que treballa com a guionista de series de televisió.
-No només és autor de llibres d’humor, el seu últim llibre “28 dies” es sobre una adolescent jueva que viu a Polònia durant el nazisme. És un autor que sap passar de l’humor al dolor entre dos llibres.

Doncs ja ho sabeu si voleu desconnectar dels maldecaps dels exàmens, dels deures, de les notes i us voleu evadir en un món sense sentit, esbojarrat, descontrolat i divertit, no ho dubteu aquest es el vostre llibre!
I recordeu feu bones accions al llarg de la vostra vida, perquè sinó...  MALEÏT KARMA!!!!!!!!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada